Yozgat İl Milli Eğitim Müdürü İsmail Altınkaynak, Rehberlik Hizmetleri İl Yürütme Komisyonu Toplantısı’nda öğrencilerin akademik başarılarının yanı sıra sosyal, duygusal ve psikolojik gelişimlerinin de büyük önem taşıdığını vurguladı. Eğitimde rehberlik hizmetlerinin güçlendirilmesine yönelik çalışmaların ele alındığı toplantıda konuşan Altınkaynak, öğrencilerin ihtiyaç duyduğu her alanda desteklenmesi için tüm imkanların seferber edildiğini belirterek, “Öğrencilerimizin her zaman yanındayız” mesajı verdi.

İl Milli Eğitim Müdürü İsmail Altınkaynak başkanlığında düzenlenen toplantıya İl Milli Eğitim Müdür Yardımcısı Selçuk Doğandemir, okul müdürleri ile rehber öğretmenler katıldı. Toplantıda, il genelindeki eğitim kurumlarında yürütülen rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri kapsamlı şekilde ele alınırken, öğrencilerin ihtiyaçlarına yönelik çalışmalar ve yeni eğitim öğretim yılına ilişkin hedefler değerlendirildi.
Toplantının ana gündem maddeleri arasında 2026-2027 eğitim öğretim yılı için belirlenen yerel hedefler, tercih danışmanlığı hizmetleri, öğrencilerin psikososyal gelişimlerinin desteklenmesine yönelik çalışmalar ve Türkiye Bağımlılıkla Mücadele (TBM) programı kapsamında yürütülecek faaliyetler yer aldı.
Katılımcılar, özellikle öğrencilerin eğitim hayatlarında karşılaştıkları akademik ve sosyal sorunların çözümünde rehberlik hizmetlerinin önemine dikkat çekerek, okul rehberlik servislerinin daha etkin çalışabilmesi adına yapılabilecek uygulamalar üzerinde görüş alışverişinde bulundu. Öğrencilerin kendilerini tanımaları, yeteneklerini keşfetmeleri, doğru kariyer planlaması yapabilmeleri ve sağlıklı bireyler olarak yetişmeleri için rehberlik çalışmalarının titizlikle sürdürülmesinin gerekliliği vurgulandı.
Toplantıda lise ve üniversite tercih dönemlerinde öğrencilere sunulacak danışmanlık hizmetleri de ele alındı. Tercih sürecinin öğrencilerin geleceklerini şekillendiren en önemli aşamalardan biri olduğuna dikkat çekilirken, bu süreçte öğrencilerin ve ailelerin doğru yönlendirilmesi amacıyla yürütülecek çalışmaların planlaması yapıldı.
ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE DEZAVANTAJLI ÖĞRENCİLERE DESTEK GÜNDEMDEYDİ
Komisyon toplantısında, okul ortamlarında güvenli ve huzurlu bir eğitim ikliminin oluşturulmasına yönelik çalışmalar da değerlendirildi. Özellikle okullarda şiddetin önlenmesi, akran zorbalığıyla mücadele edilmesi ve öğrenciler arasında sağlıklı iletişim kültürünün geliştirilmesi amacıyla uygulanacak projeler üzerinde duruldu.
Bunun yanı sıra dezavantajlı öğrencilerin eğitim süreçlerine daha etkin katılımlarını sağlamak amacıyla yürütülecek destek mekanizmaları da görüşüldü. Eğitimde fırsat eşitliğinin güçlendirilmesi ve her öğrencinin ihtiyaç duyduğu desteğe ulaşabilmesi için kurumlar arası iş birliğinin artırılması yönünde değerlendirmelerde bulunuldu.
İl Milli Eğitim Müdürü İsmail Altınkaynak, toplantının sonunda yaptığı değerlendirmede, öğrencilerin akademik başarılarının yanı sıra sosyal, duygusal ve psikolojik gelişimlerinin de büyük önem taşıdığını belirterek, rehberlik hizmetlerinin eğitim sisteminin vazgeçilmez unsurlarından biri olduğunu söyledi. Altınkaynak, eğitim camiasının tüm paydaşlarıyla birlikte öğrencilerin sağlıklı bireyler olarak yetişmesi için çalışmaların aralıksız sürdürüldüğünü vurgulayarak, “Eğitim ailemizin her bir ferdinin sağlıklı gelişimi ve geleceğe güvenle hazırlanması için rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerimizi güçlendirmeye devam ediyoruz. Öğrencilerimizin ihtiyaçlarını merkeze alan, onları her yönüyle destekleyen bir anlayışla çalışmalarımızı kararlılıkla sürdüreceğiz.” ifadelerini kullandı./