Akdağmadeni Belediyesi tarafından ilçeye kazandırılan ve çevre alanındaki en önemli yatırımlardan biri olarak gösterilen Atık Su Arıtma Tesisi’nde inşaat çalışmaları tamamlandı. İlçenin atık sularının arıtılmaya başlandığı tesiste peyzaj ve çevre düzenleme çalışmaları ise aralıksız sürüyor.

Akdağmadeni Belediye Başkanı Dr. Nezih Yalçın, Kayseri İller Bankası Bölge Müdürü Osman Baykendi ve Kayseri İller Bankası Yapım ve Uygulamalar Müdürü Şinasi Uzun ile birlikte tesiste incelemelerde bulundu. Heyet, yüklenici firma yetkililerinden çalışmaların son durumu hakkında bilgi alırken, tesis bünyesinde yer alan havalandırma havuzu, anaerobik havuz, çökertme havuzu, dekantör ve blower binalarında da incelemeler gerçekleştirdi.

Toplam 25 bin metrekarelik alan üzerine inşa edilen tesisin, Akdağmadeni’nin çevresel altyapısına önemli katkılar sunması bekleniyor. Modern teknolojilerle donatılan tesis sayesinde ilçede oluşan atık sular çevreye zarar vermeden arıtılarak doğaya kazandırılacak. İncelemelerin ardından açıklamalarda bulunan Belediye Başkanı Dr. Nezih Yalçın, çevreci belediyecilik anlayışıyla ilçeye değer katan projeleri hayata geçirmeye devam ettiklerini belirterek, “Atık Su Arıtma Tesisimiz ilçemizin geleceği açısından büyük önem taşıyan yatırımlardan biridir. İnşaat çalışmalarını tamamladık. Kalan peyzaj ve çevre düzenleme çalışmalarını da kısa sürede bitirerek tesisimizi tam kapasiteyle hizmete sunacağız. Daha temiz, daha sağlıklı ve daha yaşanabilir bir Akdağmadeni için çalışmalarımızı sürdürüyoruz.” ifadelerini kullandı./