$ DOLAR → Alış: 32,24 / Satış: 32,37
€ EURO → Alış: 34,79 / Satış: 34,93

Başkan Ekinci: Tek kuruş almadan, kredi kullanmadan projelerimizi gerçekleştiriyoruz

Sorgun Belediye Başkanı M. Erkut Ekinci, Başkanlık görevini devraldıkları günden bu yana geçen bir yıllık süreçte, belediye olarak gerçekleştirdikleri projelerde tek kuruş almadan, kredi kullanmadan yatırım ve hizmetlere devam ettiklerini söyledi.

• 01.04.2020

Belediye Başkanı M. Erkut Ekinci, düzenlediği basın toplantısında göreve geldikleri günden bu yana geçen bir yıllık sürede belediyenin çalışmalarını değerlendirdi.

TÜRKİYE CUMHURİYETİ İBARESİNİ YENİDEN BELEDİYEMİZ TABELASINA YAZDIRDIK

Başkanlık görevini devraldıktan sonra milli hassasiyetleri gereği Türkiye Cumhuriyeti ibaresini yeniden belediyenin tabelasına eklediklerini söyleyen Başkan Ekinci, “Göreve gelişimizin sene-i devriyesinde geçtiğimiz bir yılın hesabını vermek üzere bir araya gelmiş bulunuyoruz. 31 Mart 2019 Sorgunlu hemşerilerimizin görevi tarafımıza tevdi edişiyle başlayan başkanlık görevimizin ilk yılına sığdırabildiklerimiz şunlardır; Milli hassasiyetlerimiz gereği belediye tabelamızdan çıkarılan Türkiye Cumhuriyeti ibaresi yeniden tabelamıza eklenmiştir.”dedi.

MECLİS TOPLANTILARIMIZI SOSYAL MEDYA HESAPLARINDAN CANLI YAYINLA YAPIYORUZ

“Söz verdiğimiz gibi meclis toplantılarımız sosyal medya hesaplarımızdan canlı yayınlanarak halkımıza açık hale getirilmiştir.”diyen Başkan Ekinci, “ Watsap ihbar hattı kurularak şikayet, öneri ve talepleri bu hattan almaya başladık. Ayrıca hilal masa ve 444 66 00 çağrı merkezimiz sayesinde birçok hemşerimize buradan destek sunmaktayız. Haftanın bir günü halk günü olarak hemşerilerimizin ziyaretine açılmıştır.  Biz ilk beş ayı bir taraftan kaynak oluşturma, projelendirme ve planlama için kullanırken eş zamanlı olarak kısa vadede yapılabilecekleri hızlı bir şekilde toparlayarak bu ön çalışma dönemini de boş geçirmedik. Sorgun’un lehine görüşebileceğimiz kim varsa hepsini ziyaret ettik, ziyaretlerimiz artarak devam ettireceğiz.”diye konuştu.

EKSİKLERİ SIRAYLA TAMAMLAYARAK YOLUMUZA DEVAM EDİYORUZ

Şehrin eksiklilerini öncelik sırasına göre tamamlayarak yollarına devam ettiklerini vurgulayan Başkan Ekinci, “Kendi imkanlarımızla atıl hale gelmiş olan Ahmet Uslu Dutluk Parkı’nı revize ettik eksiklerini tamamlamaya devam ediyoruz. Şehrin nefes almasını sağlayan parkların güvenliği, bakımı ve yenilenmesi ile yakından ilgileniyoruz. Eksikleri sırayla tamamlayarak yolumuza devam ediyoruz. Bu süreçte Millet Bahçesi ile ilgili bizim göreve gelişimizle beraber başka bir ilçeye taşınma girişimi hızlı bir şekilde yer tahsisi yapılarak ortadan kaldırılmıştır. Aynı şekilde Veterinerlik Fakültesi’nin değişik bahanelerle Yozgat’a taşınma girişimi de belediyemizin laboratuvar kurma vaadi ve süreci iyi yönetmesi sayesinde bu yıl ilk öğrencilerinin kaydını yaparak eğitim öğretime başlamıştır.”dedi.

YENİ DOĞAN ÇOCUK VE EVLENEN ÇİFTLERİMİZ İÇİN 6 BİN 100 FİDAN DİKİMİ YAPILDI

Yeni doğan, evlenen ve vefat eden vatandaşlar için başlatılan fidan dikim kampanyasında 6 Bin 100 fidanı toprakla buluşturduklarını kaydeden Başkan Ekinci, “Bahar döneminde, yeni doğan çocuk, her evlenen çift ve her vefatın ardından bir fidan kampanyası çerçevesinde 6100 adet fidan dikilmiştir. Sosyal Belediyecilik çerçevesinde 202477 tl’lik 1833 adet gıda yardımı ilçemizdeki marketlerden eşit miktarlarda temin edilerek ihtiyaç sahiplerine ulaştırıldı. 36 aileye 21000 tl hastalık, yolculuk veya taşınma gibi giderleri için nakdi tardım yapıldı. 378 öğrenciye tüm kırtasiyelerden eşit miktarda temin edilerek 34000 tl kırtasiye desteği verildi. 343 üniversite öğrencisine 51400 tl nakdi destek sağlandı. 119 Mehmetçiğe 17850 tl yol harçlığı verildi. 163 bakıma muhtaç hemşerimize yemek, temizlik ve bakım hizmeti sunulmaktadır. Ayrıca sosyal etkinlikler Çanakkale gezisi, Kıbrıs Gazileri ile Kıbrıs gezisi Çocuk şenlikleri, sinema günleri gibi faaliyetlerle devam etmiştir. Her yıl yapılan gurbetçiler şöleni ve yağlı pehlivan güreşleri bu yılda ihtişamla yapılmıştır. Hanım hemşerilerimizle 8 Mart Dünya Kadınlar Günü etkinliği yapıldı. Eğitimcilerle Kerkenez gezisi yaptık. Lise seviyesinde öğrencilerle kariyer günlerine katıldık, okul idareleri ve okul aile birlikleri ile istişare toplantıları yaptık. Tüm okulların talepleri belediye imkanları ile karşılanmaktadır.  Mahallere yolcu taşıyan iç hat dolmuş hatlarını artırdık. Duraklarla ilgili düzenlemelere başlıyoruz. Hayvan barınağı ile ilgili iyileştirme yaptık. Park içerisine çocuklarımızın da ilgisini çekecek bir kedi evi yaptık.”şeklinde konuştu.

ÖNCELİĞİMİZ İNSAN SAĞLIĞI VE İNSANIMIZIN RAHAT EDECEĞİ KONFORU SAĞLAYAN ŞEHİR MİMARİSİDİR

“Bizim önceliğimiz insan sağlığı ve insanın rahat edeceği konforu sağlayan bir şehir mimarisidir.”diyen Başkan Ekinci, konuşmasını şöyle sürdürdü: “ Bu bakımdan önceliğimiz kanserojen asbestli su borularını değiştirmek üzere kolları sıvadık.  Şehrimizin ana arterlerini oluşturan; Cumhuriyet Caddesi ve Atatürk Bulvarı’ndaki 30-40 yıllık asbestli-kanserojen içme suyu borularını değiştirerek işe başladık. 4760 metre içme suyu hattı ile eş zamanlı olarak 2004 metre yağmur suyu drenajı yaptık.  Şehrin içme suyu ihtiyacını uzun yıllar boyunca karşılayacak potansiyele sahip su kuyularımız var. Bu kuyulardan dağıtım ağına kadar, içme suyunu kontrol altında tutacağımız SCADA otomasyon sistemi ile kayıp kaçak ve arızaları minimize etmeyi başardık. Ayrıca Delibaş Deresi’nin 495 metrelik mahalle arasından geçen bölümünü kendi imkanlarımızla ıslah ettik ve dere üzerine iki mahalleyi birbirine bağlayan bir köprü yaptık.Delibaş Deresi’nin iki yanı Sorgun halkının gezinti yapabileceği, spor yürüyüşleri yapabileceği, bisiklet sürüşlerine açık bir kordon şeklinde düzenlenmeye başlanmıştır. Aynı durum Eğri Öz ve Delibaş derelerinin birleşip; Yeni Mahalle, Karşıyaka ve Bedir Baba Mahallelerinden geçen bölümü içinde uygulanacaktır. Burada düşük eğim ve yavaş akıştan faydalanılarak yapay göller oluşturulacak yürüyüş ve bisiklet yolları düzenlenecektir. Bu sayede kaplıca ve oteller bölgesinden şehir merkezine görsel bir bağlantı yolu açılmış olacaktır. Şehri modernize ediyoruz. Şehir merkezinde çarşının ilk bölümünün kaldırım çalışmaları tamamlanmıştır. 14000 metre kare kaldırım ve 4577 metre bordür yapımı kısa zamanda tamamlanmıştır. Kaldırım çalışmaları ile beraber aydınlatma direklerini de daha modern ve estetik olanlarıyla değiştirdik. Mekanik Plenti kurduk ve kendi imkanlarımızla alt yapısını tamamladığımız yerleri asfaltlamaya hazırız. Bir bölümde asfalt çalışması da yapılmış olup, gündemin covid-19 salgını ile mücadeleye dönüşmesi nedeniyle çalışmalara ara verilmiştir. Öte yandan park sorununu hafifletmek amacıyla SORPARK çok yakında hizmete açılacaktır. Belediyemize ait tüm araçlar ‘Araç Takip Sistemi’ takibe alınmıştır. Hangi noktada olduğu ve çalışıp çalışmadığı uzaktan izlenmektedir. Araçlarımızın bakım yağlama yıkanmasını kendi imkanlarımızla yapmaya başladık. Personeli rantabl olarak kullanmak onların motivasyonlarını yükseltmek üzere kararlar aldık eğitimlere tabi tutuyoruz. Çalışanların ücretlerini iyileştirdik dengeli hale getirdik.”

ŞEHRİMİZİ YAŞANILIR ÖRNEK BİR ŞEHİR HALİNE GETİRMEK İÇİN ÇALIŞIYORUZ

Sorgun’u yaşanılır örnek bir şehir haline getirmek için çalıştıklarını vurgulayan Başkan Ekinci, “Şehri planlarken bir bütün olarak düşünmek ciddi bir turist akımına uğrayacakmışız gibi çalışmak zorundayız.  Yollarımız, sokaklarımız, caddelerimiz, yaya trafiğine uygun olmalı; parklarımız, mesire alanlarımız, meydanlarımız dinlenmeye ve vakit geçirmeye müsait donanıma sahip olmalıdır. Bu bakımdan kullandığımız aksesuarları göbeklere koyduğumuz veya planladığımız görselleri itina ile seçiyoruz. Bu bağlamda Sivas Caddesi’ne Selçuklu tuğrası, Mermerciler Kavşağı’na madencilerimizin anısına madenci anıtı Yılmaz Kılıçarslan Caddesi’ne modern bir saat kulesi yerleştirilmiştir. Ayrıca Şehitler Anıtı da kısa zamanda tamamlanacaktır. Şehrin tam merkezinde yer alan atıl durumdaki belediye eski hizmet binasını önce boşalttık, ardından hafriyatını alarak büyük bir şehir meydanı alanı açtık. Burada hizmet veren kurumlara belediyemiz tarafından yer tahsisi yapılmıştır.  Şehir meydanını planlarken birçok konuyu dikkate almış bulunuyoruz. Meydanımızın her metre karesi Sorgun halkının kullanımına uygun tasarlanmaktadır. Herkesin kendinden bir şeyler bulabileceği bu alanda; her yaş gurubu ve özellikle engelli hemşerilerimiz için kullanım kolaylığı sağlayacak önlemler alınmaktadır. Belirli bölümlerinde gölgelikli oturma alanları, çocukların paten sürebileceği büyük düzlükler, engellilerin kullanabileceği ferah bir mekan planlanmaktadır. Meydandan parka inen Pazar Sokak meydan ile bütünleştirilip satranç sokağı şeklinde bir gezinti ve açık hava satranç platformu haline dönüştürülecektir. Şehir meydanında Cumhurbaşkanlığımızın forsunda bulunan 16 Türk Devletini temsilen 16 adet fıskiye yer alacaktır. Bu fıskiyeler kuru havuz mantığıyla planlanmış olup; kullanım alanı ve bakımı açısından avantaj yakalanmıştır. Meydanın merkezine yaklaşık sekiz yüz metre kare büyüklüğünde dev bir Sorgun Haritası yerleştirilecektir. Harita üzerine köy ve kasabalarımız ölçekli şekilde uygulanarak yerleri belirginleştirilecektir. Bu proje kaynağı tamamlanan ancak COVİD-19 salgını nedeniyle beklemeye alınmıştır. Belediye olarak şehri planlarken sıcak suyumuzun jeotermal ve sağlık turizmine dönüşeceği gerekliliğinden hareket etmekteyiz. Öngörümüz, potansiyel sıcak su zengini Sorgun, orta vadede hem yurt dışında yaşayan yüz bini aşkın hemşerimizin, hem de il dışından ağırlayacağımız yerli yabancı turistlerin uğrak yeri haline geleceği yönündedir. Hali hazırda sıcak suyumuzun bir kısmı otel, kaplıca, konut ve sera ısıtmasında kullanılmaktadır.  Hedefimiz bu potansiyel enerjiyi daha rantabl kullanmak, yaygınlaştırmak hayatımızın bir parçası haline getirmektir. Göreve gelişimiz itibarı ile bu konuda AR-GE çalışmalarına hız vermiş bulunuyoruz. Sıcak su arama ruhsatı temini başta olmak üzere, yatırımcılar için cazip bir yatırım alanı oluşturma çalışmalarımız hızla devam etmektedir.”diye konuştu.

50 BİN METREKARE ALAN ÜZERİNE KURULU SERA PROJESİYLE 40 KİŞİ İSTAHDAM EDİLECEK

Belediye ortaklığı ile 50 Bin metrekare alan üzerine kurulu serada 40 kişinin istihdam edileceğini vurgulayan Başkan Ekinci, “Elli bin metre kare alan üzerine projelendirdiğimiz yeni bir sera kurulumunu projeden uygulamaya dönüştürmeyi başardık. Bu proje finansmanı özel sektör tarafından karşılanan, yeri ve alt yapısı belediyemiz tarafından sağlanan bir proje olarak 2020 yılı içerisinde üretime geçecektir. Bu sayede sera işletmesinin elde ettiği cironun yüzde sekizi belediye kasasına gelir kaydedilirken; istihdam, katma değer sağlama, sıcak su kullanımının yaygınlaşması, yatırımcılara model oluşturma, tarımsal üretimi geliştirme, modernleştirme gibi hususlar da gündeme sokulmuştur. Hemşerilerimize söz verdiğimiz gibi sera kurulumunu dört yüz dekara çıkartacağız. Aynı şekilde oteller bölgesi oluşturacağız. Yatırımcıları özendireceğiz. Bize düşen tüm yükümlülükleri yerine getireceğiz. Konuyla ilgili bürokratik engelleri minimize ederek hızlı ve kolay iş yapma ortamı oluşturacağız. Tüm planlamalarımızı potansiyel jeotermal gücümüzü elektrik enerjisine, termal turizmine ve tarımsal üretime dönüştürmek üzerine yapıyoruz. Sıcak suyun sosyal hayatımızın bir parçası haline geldiği bir marka şehir oluşturmayı amaçlıyoruz. Türkiye’nin merkezinde kendi ihtiyaçlarını karşılayabilen, her eve en az bir maaşın girdiği, yediden yetmişe herkesin yaşamaktan mutlu olduğu bir şehir hayal ediyoruz.”dedi.

KORONA SALGININA KARŞI MÜCADELEMİZ DEVAM EDİYOR

Korona salgınına karşı gerekli tedbirleri aldıklarını ve çalışmaları aralıksız sürdürdüklerini söyleyen Ekinci, “Son zamanlarda COVİD-19 salgını nedeniyle tüm gündemimizde salgınla mücadele bulunmaktadır. Tüm şehir, toplu yaşam alanları başta olmak üzere risk alanları ekiplerimiz tarafından sürekli dezenfekte edilmektedir. Belediyemiz salgından kaynaklanan mağduriyetleri hafifletmek amacıyla ekonomik tedbirler almakta gelirlerinden feragat ederek ve yeni kaynaklar oluşturarak hemşerilerimize destek paketleri oluşturmaktadır. Geleceğe dair umutlarımız var. Bu umutları somutlaştıracak heves, heyecan ve enerjimiz var. Bu dinamizmle büyük bir köy görünümündeki Sorgun’dan modern bir şehir fotoğrafı çıkaracağımızdan eminiz.”ifadelerini kullandı.

ReklamReklam
Köse: Büyük Altyapı projemizle şehrimize büyük bir kazanç sağladık
Yozgat Belediye Başkanı ve AK Parti Belediye Başkan Adayı Celal Köse,  Yozgat’ın sağlık ve ekonomik kaygıları göz önünde bulundurarak başlattıkları...
Akgül ve Şahan seçim mesaisinde hız kesmiyor
Yozgat'ın sevilen isimleri AK Parti Milletvekilleri Abdulakdir Akgül ve Süleyman Şahan, 31 Mart seçimlerinin yaklaşmasıyla birlikte seçim mesaisine ağırlık vererek,...
Irgatoğlu: ‘Yeniden Refah  İl Başkanı 1 Nisan sabahı rüyadan uyanacak”
Yeniden Refah Partisi Yozgat il Başkanı Süleyman Adıgözel'in açıklamalarına cevap veren MHP Yozgat İl Başkanı Tekin Irgatoğlu, Hiç bir ülkücünün...
Sorgun Belediye Başkan Adayı M Erkut Ekinci
Cumhurbaşkanı Erdoğan: Yozgat’a hizmet için buradayız
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Yozgat Cumhuriyet Meydanı'nda düzenlenen mitingde halka hitap etti.
Sedef: Üç Hilali Yozgat Belediyesi burçlarına asacağız
Milliyetçi Hareket Partisi (MHP) Yozgat Milletvekili İbrahim Ethem Sedef, Bugün daha kesin bir dille konuşabiliyorum ki Allah’ın izniyle 3 hilali...
Taştan: “Belediye hizmetleri mühendislik uzmanlığı gerektirir”
Yozgat'ta yerel seçimlere yönelik heyecan artarken, İYİ Parti'nin Yozgat Belediye Başkan adayı Mustafa Görkem Taştan, belediye hizmetlerinin temelde mühendislik disiplinleri...
Yıldırım: Yozgat’ın kaybedecek zamanı yoktur
31 Mart Pazar günü yapılacak yerel seçimler için çalışmalarını sürdüren Demokrasi ve Atılım Partisi (DEVA) Yozgat Belediye Başkan Adayı Mesut...
Zirvenin tek sahibi ‘Yozgat Belediyesi Bozok Spor’
Bölgesel Amatör Lig 11. Grup’ta 5 puan farkla liderliğini sürdüren Yozgat Belediyesi Bozok Spor 3. Lig yolunda emin adımlarla ilerliyor.
Taştan, ulaşım sorununa el atacak
İYİ Parti Yozgat Belediye Başkan adayı Mustafa Görkem Taştan, 1 Nisan Seçimleri'nden zaferle ayrılması durumunda ilk önceliğinin şehrin ulaşım problemlerini...
Öğrenci ayakkabılarına çikolata ve haçlık koyma geleneği
Öğrenci Ayakkabısına Çikolata ve Haçlık Koyma Geleneği, Yozgat Anadolu İmam Hatip Lisesi'nde Dünya Yetimler Günü dolayısıyla yaşatıldı.
Cumhurbaşkanı Erdoğan, Yozgatlılara hitap edecek
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, 26 Mart Salı günü saat 15:30’da Yozgat Cumhuriyet Meyda’nın da gerçekleştireceği mitingde vatandaşlar Yozgat’la ile ilgili...
Ekinci, Sorgun’un çehresini değiştirecek Vizyon Projelerini açıkladı
Sorgun Belediye Başkanı ve MHP Belediye Başkan Adayı Mustafa Erkut Ekinci, 31 Mart seçimlerinde yeniden başkan seçilmesi halinde Sorgun’un çehresini...
Vali Özkan, Depremzedelerle iftar sofrasında buluştu
Yozgat Valisi Mehmet Ali Özkan, geçtiğimiz yıl 6 Şubat’ta yaşanan ve 11 ilimizi etkileyen “asrın felaketi” olarak nitelendirilen depremin ardından,...
Altınkaynak’tan 75. Yıl Dr. Müzeyyen Çokdeğerli İlkokuluna ziyaret
Yozgat İl Millî Eğitim Müdürü İsmail Altınkaynak, beraberinde İl Milli Eğitim Müdür Yardımcısı Selçuk Doğandemir ile birlikte eğitim alanında yapılan...
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.